Matematyczne Asy z zerówkowej klasy
Matematyka – królową nauk, a dla dzieci z oddziałów Zerówek w imię tej zasady mają doskonałą okazję do rozwijania kompetencji matematycznych przez innowacyjne gry i zabawy.
Właśnie mija kolejny tydzień przygody najmłodszych uczniów Naszej Szkoły z innowacją pedagogiczną „Matematyczne Asy z zerówkowej klasy.” Nowatorski charakter zajęć dotyczy stosowanych środków i metod pracy, a mianowicie Kart Grabowskiego. Mają one pomóc Zerówkowiczom polubić matematykę, rozwinąć drzemiące w nich zdolności, a przede wszystkim udoskonalić umiejętności matematyczne niezbędne do podjęcia nauki w klasie pierwszej.
Forma zabawowa gwarantuje u dzieci młodszych największą intensywność i efektywność pracy. Przestrzeganie dokładnie sprecyzowanych reguł gier spełnia funkcje kształcąco - wychowawcze. Gry służą nie tylko procesowi poznania, ale uczą też poszanowania przyjętych norm, umożliwiają współdziałanie i sprzyjają uspołecznieniu. Uczą skutecznej komunikacji rówieśniczej i uczciwej rywalizacji. Dzieci chętnie korzystają z tej niezwykłej pomocy dydaktycznej i uczą się matematyki, nawet tego nie zauważając. Ta półroczna innowacyjna przygoda gwarantuje zwycięstwo dla każdego … ucznia, rodzica i nauczyciela! Zachęcamy wszystkich do zapoznania się z „Kartami Grabowskiego dodawanie i odejmowanie”, oraz polecamy „Karty z tabliczką mnożenia” naszym siostrom, braciom, kolegom i koleżankom ze starszych klas.
Karta informacyjna
Innowacji pedagogicznej
Szkoła Podstawowa nr 4 w Puławach
Rok szkolny 2020/2021
Temat innowacji pedagogicznej |
,,Matematyczne asy z zerówkowej klasy'' |
Imię i nazwisko autora lub zespołu autorskiego |
Karolina Mucha, Agata Janczak |
Imię i nazwisko osoby/osób wdrażających innowację |
Wychowawcy oddziałów przedszkolnych (A.Janczak, K.Mucha, K.Makuch, A.Podsiadła) |
Czas trwania innowacji |
6 miesięcy |
Rodzaj innowacji pedagogicznej (właściwe podkreślić) |
Osoby objęte działaniami (właściwe podkreślić) |
Zajęcia edukacyjne objęte innowacją (właściwe podkreślić) |
· programowa, · organizacyjna, · metodyczna, · mieszana. |
· jeden oddział lub grupa uczniów, · więcej oddziałów (2) · wszystkie oddziały. |
· wybrane zajęcia edukacyjne, · wszystkie zajęcia edukacyjne, · jeden przedmiot nauczania, · więcej przedmiotów nauczania. |
Opis innowacji |
|
Uzasadnienie potrzeby wprowadzenia innowacji pedagogicznej |
Zauważona ambiwalencja w zakresie zdobywania przez dzieci umiejętności z zakresu edukacji matematycznej, wsparcie kompetencji matematycznych rozbudzenie potencjału dziecka. |
Cele ogólne innowacji pedagogicznej |
1. Poprawa jakości pracy szkoły i podniesienie skuteczności kształcenia. 2. Wspieranie zdobywania przez uczniów wiedzy i umiejętności z obszaru matematycznego. 3. Pokonywanie trudności i rozwój zdolności. 4. Rozbudzanie zainteresowań z obszaru matematycznego. 5. Wzbogacanie i uatrakcyjnianie procesu dydaktyczno – wychowawczego. 6. Pobudzenie aktywności wszystkich uczniów.
|
Na czym polega nowatorstwo innowacji pedagogicznej |
Nowatorski charakter proponowanych zajęć dotyczy stosowanych po raz pierwszy w oddziale przedszkolnym środków i metod pracy. |
Spodziewane efekty innowacji pedagogicznej |
Rozwój kompetencji matematycznych, logicznego myślenia.Gry i zabawy oprócz wysiłku umysłowego rozwiną w dzieciach pomysłowość, używanie ścisłej i zrozumiałej terminologii, a także działania według planu. zaspokoją wyjątkową u dzieci pobudliwość i rozwiną ich aktywność intelektualną |
Opis innowacji pedagogicznej |
Innowacja polegać będzie na wykorzystaniu Kart matematycznych, gier edukacyjnych połączonych z zabawami. Wymienione środki dydaktyczne mają za zadanie pomóc przedszkolakom polubić matematykę, rozwinąć drzemiące w nich zdolności, a przede wszystkim udoskonalić umiejętności matematyczne niezbędne do podjęcia nauki w klasie pierwszej. |
Sposoby ewaluacji innowacji pedagogicznej |
Sposoby prowadzenia ewaluacji: - obserwacja dzieci - zorganizowanie konkursu „As matematyki” - przedstawienie rezultatów innowacji posiedzenia Rady Pedagogicznej - informacje na portalach internetowych szkoły. Każdy uczestnik otrzyma dyplom uczestnictwa
|
Finansowanie innowacji pedagogicznej |
Zakupiony Zestaw Kart Grabowskiego Dodawanie |
-
Podsumowanie Innowacji - Karty Grabowskiego w akcji!
-
Matematyczne Asy z zerówkowej klasy
Właśnie mija trzeci tydzień przygody najmłodszych uczniów Naszej Szkoły z innowacją pedagogiczną „Matematyczne Asy z zerówkowej klasy.”