Zabawa z ortografią angażująca ruch to sposób drugoklasistów na poprawną pisownię

images.jpg

Opanowanie zasad polskiej pisowni wymaga długotrwałych, systematycznych ćwiczeń. Notoryczne przepisywanie tekstów, wyrazów oraz zbyt częste klasyczne dyktanda - to ćwiczenia, które staja się dla uczniów nudne i mogą działać demotywująco.

Warto zadbać o to, by nauka ortografii była atrakcyjna i angażująca. Zabawa połączona z nauką może skutecznie pomóc przezwyciężyć trudności i opanować poprawną pisownię. Wykorzystanie rozmaitych rozrywek umysłowych (np. gier, quizów, zagadek, rebusów, atrakcyjnych i niekiedy śmiesznych wierszyków) korzystnie wpływa na koncentrację, wzbogaca słownictwo, rozwija myślenie, spostrzegawczość, zapamiętywanie.

Urozmaicanie ćwiczeń ortograficznych wzmacnia motywację dziecka do systematycznego doskonalenia i utrwalania umiejętności poprawnego pisania, uczy wytrwałości i przyzwyczaja do samokontroli. Pozytywne emocje, które towarzyszą tym ćwiczeniom, spowodują, że dzieci będą chciały do nich wracać.

Dziś chcieliśmy podzielić się jednym ze sposobów na ortografię pełną ruchu! Jakimi przymiotnikami możemy opić dyktando drugoklasistów? Takimi: skoczne, „ściągane”, kucane, samodzielne, zabawne, nieograniczone czasem i bez stresu!

A po dyktandzie nadszedł czas na sprawdzenie pracy, który przeprowadził nie kto inny jak rówieśnik z klasy!

Zapraszamy do obejrzenia relacji - Ortografia