“A, B, C... WRAŻLIWOŚCI”

abc.jpg

Osoba odpowiedzialna: Joanna Szewczyk

Instytucja współuczestnicząca: Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji – dr Monika Baryła- Matejczuk

Program profilaktyczny wspierający w rozwoju dzieci wysoko wrażliwe w młodszym wieku szkolnym.

Cele główne programu to:

-Budowanie i wzmacnianie samooceny

-Rozwijanie umiejętności samoregulacji

- Budowanie odporności psychicznej poprzez rozwijanie uważności (koncentrowanie uwagi na wewnętrznych i zewnętrznych bodźcach występujących w danej chwili)

-Radzenie sobie z silnymi emocjami (w tym z lękiem i poczuciem wstydu)

- Rozwijanie umiejętności rozmawiania na tematy wrażliwości (o cechach temperamentu)

- Funkcjonowanie w grupie, budowanie i ochrona granic osobistych.

Program składa się z 12 scenariuszy przeznaczonych do realizacji serii zajęć szkolnych (jeden na tydzień), każde zajęcia przewidziane zostały na 45minut. W realizacji programu obowiązuje utrzymanie wskazanej kolejności zajęć. Kolejność scenariuszy pozwala na stopniowe poszerzanie wiedzy i ćwiczenie nowych umiejętności w oparciu o to, co już dziecku znane.