Zadanie 8. Odróżnianie faktów od opinii

mega misja dzieci.jpg

 Podczas zajęć uczniowie poznali definicję faktu i opinii, zrozumieli różnicę, jaka istnieje między nimi oraz na co należy zwrócić szczególną uwagę przy ich rozpoznawaniu.

Na wstępie uczniowie zostali zapoznani z treścią audiobooka. Z wielką uwagą i zainteresowaniem wysłuchali fragmentu baśni ,,Śpiąca królewna” Charles’a Perraulta w adaptacji Artura Oppmana. Po odsłuchaniu utworu, dzieci z chęcią wyraziły swoje zdanie na jego temat. Zgodnie z wcześniejszymi wskazówkami pań prowadzących uczestnicy i uczestniczki starali się swoje wypowiedzi rozpoczynać od przykładowych zwrotów: ,,Myślę, że…”, ,,Moim zdaniem…”, ,,Uważam, że…”, ,,Wydaje mi się, że…”, ,,Podoba mi się…”, ,,Nie podoba mi się…”, dzięki temu dowiedzieli się, jak poprawnie należy wyrażać własne zdanie. Po wykonaniu polecenia, dzieci przekonały się, że gusta bywają różne, bowiem nie wszystkim musi się  podobać to samo, nie każdy musi lubić to samo. Stąd wniosek może być tylko jeden, zdecydowanie lepiej kulturalnie wyrazić własną opinię i uszanować cudzą.

      Każdy młody człowiek powinien wiedzieć, jak może wyrażać własną opinię. Dzięki przeprowadzonym zajęciom dzieci dowiedziały się nie tylko czym różni się opinia od faktu, ale także w jaki sposób należy kulturalnie przedstawić własne zdanie. Na zakończenie najaktywniejsi uczniowie otrzymali w nagrodę piórniki. Prezent za wykonanie zadań i zgromadzenie dużej ilości punktów oczywiście pochodził z programu edukacyjnego Mega Misja.   

                                                                                                                   Agnieszka Kozak

                                                                                                                   Emilia Sołtysiak

                                                                                                                   Karolina Szczepańska